Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %10,2 %716 00051 %
Yle TV28,5 %5,7 %722 00052 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,6 %330 00024 %
Yle yhteensä20,8 %17,5 %931 00067 %
MTV321,2 %28,2 %945 00068 %
Sub5,4 %4,6 %594 00043 %
AVA2,6 %2,7 %371 00027 %
C More Total1,7 %0,5 %166 00012 %
MTV yhteensä30,8 %35,9 %1 026 00073 %
Nelonen14,5 %20,2 %838 00060 %
Jim4,2 %3,6 %500 00036 %
Liv3,3 %2,7 %411 00029 %
Hero1,1 %1,0 %222 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,0 %27,5 %948 00068 %
TV53,2 %2,9 %500 00036 %
Kutonen4,0 %3,7 %480 00034 %
Frii1,3 %0,8 %221 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %32 0002 %
TLC1,8 %1,1 %267 00019 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,2 %730 00052 %
STAR Channel4,4 %3,1 %336 00024 %
National Geographic Channel3,2 %1,9 %329 00024 %
Disney Finland7,6 %5,0 %510 00037 %
Paramount Network1,3 %1,0 %132 0009 %
AlfaTV0,1 %0,1 %77 0005 %
Muut5,6 %3,7 %347 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 204 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.