Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2020
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,5 %1 647 00063 %
Yle TV27,3 %6,3 %1 600 00061 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,2 %1 092 00042 %
Yle yhteensä37,7 %34,1 %1 880 00072 %
MTV317,6 %23,9 %1 821 00070 %
Sub3,5 %3,3 %1 178 00045 %
AVA1,6 %1,4 %777 00030 %
C More Total2,6 %1,1 %424 00016 %
MTV yhteensä25,2 %29,8 %1 943 00075 %
Nelonen9,2 %12,5 %1 583 00061 %
Jim3,6 %2,8 %1 049 00040 %
Liv1,5 %1,6 %829 00032 %
Hero1,1 %1,3 %656 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,2 %1 754 00067 %
TV52,8 %3,1 %1 039 00040 %
Kutonen3,7 %3,4 %948 00036 %
Frii1,4 %1,2 %572 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %79 0003 %
TLC1,1 %0,8 %549 00021 %
Discovery Networks Finland9,8 %9,3 %1 379 00053 %
FOX3,1 %2,5 %787 00030 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %817 00031 %
Disney Finland6,6 %4,8 %1 113 00043 %
Paramount Network0,6 %0,4 %220 0008 %
AlfaTV0,4 %0,5 %452 00017 %
Muut4,2 %2,9 %620 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 190 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.