Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2020
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,7 %1 701 00065 %
Yle TV27,2 %6,3 %1 574 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 087 00042 %
Yle yhteensä38,4 %33,2 %1 920 00074 %
MTV318,4 %24,6 %1 819 00070 %
Sub3,7 %3,8 %1 238 00048 %
AVA1,7 %1,7 %867 00033 %
C More Total1,1 %0,8 %308 00012 %
MTV yhteensä24,9 %31,0 %1 967 00076 %
Nelonen8,8 %11,9 %1 632 00063 %
Jim3,4 %2,8 %1 090 00042 %
Liv1,4 %1,6 %904 00035 %
Hero1,0 %1,2 %664 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,5 %1 783 00069 %
TV53,2 %3,1 %1 035 00040 %
Kutonen3,2 %2,8 %910 00035 %
Frii1,2 %1,3 %636 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %79 0003 %
TLC1,0 %0,8 %555 00021 %
Discovery Networks Finland9,6 %8,8 %1 392 00053 %
FOX2,7 %2,2 %863 00033 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %814 00031 %
Disney Finland6,4 %4,6 %1 163 00045 %
Paramount Network0,5 %0,3 %247 0009 %
AlfaTV0,7 %0,8 %480 00018 %
Muut4,7 %3,8 %603 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 254 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.