Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %24,0 %1 713 00069 %
Yle TV26,4 %5,6 %1 538 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 079 00043 %
Yle yhteensä40,6 %32,8 %1 906 00076 %
MTV322,9 %28,9 %1 912 00076 %
Sub2,8 %2,5 %1 078 00043 %
AVA2,5 %2,4 %1 004 00040 %
C More Total0,2 %0,1 %156 0006 %
MTV yhteensä28,5 %33,9 %2 026 00081 %
Nelonen10,9 %15,7 %1 674 00067 %
Jim1,8 %1,5 %858 00034 %
Liv2,6 %2,5 %1 024 00041 %
Hero0,7 %0,7 %517 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %20,4 %1 818 00073 %
TV52,6 %2,4 %979 00039 %
Kutonen1,1 %1,0 %712 00028 %
Frii2,0 %1,8 %628 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC2,5 %2,0 %741 00030 %
Discovery Networks Finland8,7 %7,6 %1 443 00058 %
FOX1,7 %1,5 %688 00028 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %592 00024 %
Disney Finland3,1 %2,5 %964 00039 %
Paramount Network0,2 %0,2 %176 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %482 00019 %
Muut2,2 %1,7 %463 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 248 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.