Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %25,3 %1 837 00073 %
Yle TV26,0 %4,4 %1 571 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 138 00046 %
Yle yhteensä40,9 %32,9 %2 014 00081 %
MTV323,4 %29,3 %1 924 00077 %
Sub2,4 %2,3 %1 129 00045 %
AVA2,4 %2,1 %1 014 00041 %
C More Total0,4 %0,3 %204 0008 %
MTV yhteensä28,5 %33,9 %2 049 00082 %
Nelonen10,9 %15,2 %1 746 00070 %
Jim1,6 %1,6 %894 00036 %
Liv1,9 %1,9 %1 009 00040 %
Hero0,9 %1,0 %642 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %19,7 %1 949 00078 %
TV53,2 %3,5 %1 064 00043 %
Kutonen1,1 %1,0 %731 00029 %
Frii1,7 %1,8 %612 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0001 %
TLC2,3 %1,6 %712 00028 %
Discovery Networks Finland8,5 %8,0 %1 467 00059 %
FOX1,6 %1,5 %675 00027 %
National Geographic Channel1,5 %0,9 %596 00024 %
Disney Finland3,1 %2,3 %969 00039 %
Paramount Network0,2 %0,2 %201 0008 %
AlfaTV0,7 %0,9 %483 00019 %
Muut2,8 %2,2 %514 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 244 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.