Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 660 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %24,9 %3 655 00069 %
Yle TV26,8 %4,6 %3 288 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,5 %2 354 00045 %
Yle yhteensä40,6 %33,1 %4 108 00078 %
MTV320,5 %26,1 %3 886 00074 %
Sub3,1 %2,9 %2 509 00048 %
AVA2,0 %1,9 %1 977 00037 %
C More Total0,9 %0,8 %629 00012 %
MTV yhteensä26,5 %31,8 %4 179 00079 %
Nelonen9,8 %13,9 %3 538 00067 %
Jim2,2 %2,1 %2 026 00038 %
Liv1,5 %1,6 %1 969 00037 %
Hero1,0 %1,2 %1 385 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,8 %3 943 00075 %
TV54,3 %4,8 %2 477 00047 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 761 00033 %
Frii1,4 %1,6 %1 257 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %82 0002 %
TLC1,6 %1,1 %1 326 00025 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,5 %3 146 00060 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 572 00030 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %1 431 00027 %
Disney Finland4,5 %3,2 %2 150 00041 %
Paramount Network0,3 %0,2 %506 00010 %
AlfaTV0,6 %0,8 %1 070 00020 %
Muut3,6 %2,8 %1 278 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 660 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.