Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 099 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %24,9 %1 690 00070 %
Yle TV26,8 %4,9 %1 504 00062 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,9 %1 165 00048 %
Yle yhteensä40,3 %33,8 %1 838 00076 %
MTV317,7 %22,5 %1 741 00072 %
Sub3,7 %3,7 %1 282 00053 %
AVA1,6 %1,8 %910 00038 %
C More Total1,4 %1,3 %360 00015 %
MTV yhteensä24,4 %29,3 %1 880 00078 %
Nelonen8,4 %12,1 %1 582 00066 %
Jim2,8 %2,7 %1 072 00044 %
Liv1,1 %1,3 %887 00037 %
Hero1,1 %1,5 %722 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %17,5 %1 763 00073 %
TV55,5 %6,2 %1 328 00055 %
Kutonen3,0 %2,7 %971 00040 %
Frii1,2 %1,4 %612 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %52 0002 %
TLC0,9 %0,7 %576 00024 %
Warner Bros. Discovery11,0 %11,2 %1 525 00063 %
STAR Channel3,0 %2,4 %859 00036 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %802 00033 %
Disney Finland6,0 %4,2 %1 122 00046 %
Paramount Network0,4 %0,3 %282 00012 %
AlfaTV0,6 %0,7 %577 00024 %
Muut4,0 %3,3 %656 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 099 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.