Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 133 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %24,6 %1 677 00069 %
Yle TV27,0 %6,5 %1 538 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 135 00047 %
Yle yhteensä37,2 %33,8 %1 852 00077 %
MTV316,0 %20,7 %1 701 00070 %
Sub3,9 %4,2 %1 274 00053 %
AVA1,5 %1,4 %834 00035 %
C More Total3,3 %2,0 %441 00018 %
MTV yhteensä24,8 %28,3 %1 868 00077 %
Nelonen9,3 %13,4 %1 636 00068 %
Jim3,9 %2,8 %1 147 00047 %
Liv1,3 %1,4 %919 00038 %
Hero1,4 %1,8 %717 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,3 %1 792 00074 %
TV53,1 %3,2 %1 114 00046 %
Kutonen3,9 %3,4 %1 041 00043 %
Frii1,4 %1,4 %622 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %57 0002 %
TLC1,0 %0,8 %558 00023 %
Discovery Networks Finland9,7 %8,9 %1 475 00061 %
FOX3,1 %2,7 %855 00035 %
National Geographic Channel4,0 %2,4 %876 00036 %
Disney Finland7,1 %5,1 %1 180 00049 %
Paramount Network0,4 %0,4 %235 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %515 00021 %
Muut5,1 %4,9 %682 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 133 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.