Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 744 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,9 %3 629 00069 %
Yle TV27,0 %5,6 %3 325 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %2 409 00046 %
Yle yhteensä38,1 %33,2 %4 099 00078 %
MTV319,2 %24,8 %3 846 00073 %
Sub3,2 %3,2 %2 499 00047 %
AVA1,9 %1,7 %1 852 00035 %
C More Total2,2 %1,3 %782 00015 %
MTV yhteensä26,6 %31,0 %4 159 00079 %
Nelonen10,3 %14,6 %3 507 00066 %
Jim3,0 %2,2 %2 209 00042 %
Liv1,9 %1,6 %1 972 00037 %
Hero1,1 %1,4 %1 353 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,7 %3 887 00074 %
TV53,0 %3,0 %2 276 00043 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 841 00035 %
Frii1,7 %1,7 %1 298 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %96 0002 %
TLC1,7 %1,3 %1 284 00024 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,3 %3 071 00058 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 641 00031 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %1 554 00029 %
Disney Finland5,3 %3,8 %2 302 00044 %
Paramount Network0,3 %0,3 %419 0008 %
AlfaTV0,7 %0,9 %1 041 00020 %
Muut4,1 %3,7 %1 405 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 744 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.