Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,7 %34,0 %1 171 00098 %
Yle TV26,8 %6,0 %1 023 00085 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %952 00079 %
Yle yhteensä49,3 %43,0 %1 177 00098 %
MTV320,6 %27,4 %1 112 00093 %
Sub1,7 %1,9 %754 00063 %
AVA1,6 %1,2 %648 00054 %
C More Total1,7 %0,9 %208 00017 %
MTV yhteensä25,6 %31,3 %1 136 00095 %
Nelonen6,2 %8,9 %952 00079 %
Jim2,1 %1,3 %695 00058 %
Liv1,1 %0,8 %645 00054 %
Hero1,1 %1,4 %494 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,6 %1 033 00086 %
TV52,0 %2,0 %742 00062 %
Kutonen1,8 %1,5 %539 00045 %
Frii1,7 %1,9 %458 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC1,7 %1,3 %456 00038 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,8 %876 00073 %
STAR Channel1,3 %1,4 %481 00040 %
National Geographic Channel2,9 %1,6 %543 00045 %
Disney Finland4,2 %3,0 %701 00059 %
Paramount Network0,1 %0,2 %102 0008 %
AlfaTV1,2 %1,7 %567 00047 %
Muut2,0 %2,0 %305 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 189 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.