Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2020
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %25,5 %1 868 00070 %
Yle TV26,6 %4,8 %1 679 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 253 00047 %
Yle yhteensä39,1 %33,0 %2 116 00079 %
MTV322,2 %28,5 %2 028 00076 %
Sub2,5 %2,4 %1 165 00043 %
AVA2,4 %2,0 %997 00037 %
C More Total1,1 %0,5 %293 00011 %
MTV yhteensä28,3 %33,4 %2 147 00080 %
Nelonen11,1 %15,6 %1 775 00066 %
Jim2,2 %1,6 %1 020 00038 %
Liv2,4 %1,8 %1 017 00038 %
Hero0,9 %1,1 %630 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,1 %1 978 00074 %
TV52,9 %2,8 %1 118 00042 %
Kutonen1,3 %1,2 %776 00029 %
Frii2,0 %2,0 %660 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC2,4 %1,8 %708 00026 %
Discovery Networks Finland8,8 %7,8 %1 525 00057 %
FOX1,7 %1,5 %744 00028 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %654 00024 %
Disney Finland3,6 %2,7 %1 062 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %175 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %517 00019 %
Muut2,7 %2,2 %636 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 441 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.