Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2020
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 398 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %25,1 %1 897 00071 %
Yle TV26,5 %4,4 %1 676 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 166 00044 %
Yle yhteensä41,0 %32,7 %2 140 00080 %
MTV323,3 %29,3 %2 035 00076 %
Sub2,4 %2,3 %1 171 00044 %
AVA2,4 %2,1 %1 039 00039 %
C More Total0,4 %0,3 %226 0008 %
MTV yhteensä28,5 %33,9 %2 168 00081 %
Nelonen11,0 %15,3 %1 847 00069 %
Jim1,6 %1,6 %926 00035 %
Liv1,9 %1,9 %1 048 00039 %
Hero0,9 %1,1 %656 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %19,8 %2 062 00077 %
TV53,3 %3,5 %1 106 00041 %
Kutonen1,1 %1,0 %759 00028 %
Frii1,6 %1,8 %630 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0001 %
TLC2,3 %1,6 %730 00027 %
Discovery Networks Finland8,4 %8,0 %1 545 00058 %
FOX1,6 %1,4 %682 00025 %
National Geographic Channel1,5 %0,9 %613 00023 %
Disney Finland3,1 %2,3 %987 00037 %
Paramount Network0,2 %0,2 %212 0008 %
AlfaTV0,7 %0,9 %486 00018 %
Muut2,9 %2,2 %550 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 398 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.