Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2020
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 402 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %23,9 %1 775 00066 %
Yle TV26,8 %5,6 %1 647 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 104 00041 %
Yle yhteensä40,6 %32,7 %2 033 00076 %
MTV322,8 %29,0 %2 013 00075 %
Sub2,9 %2,5 %1 139 00043 %
AVA2,5 %2,3 %1 012 00038 %
C More Total0,3 %0,2 %186 0007 %
MTV yhteensä28,5 %34,0 %2 139 00080 %
Nelonen11,0 %15,8 %1 758 00066 %
Jim1,8 %1,5 %865 00032 %
Liv2,6 %2,5 %1 039 00039 %
Hero0,7 %0,7 %521 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %20,4 %1 905 00071 %
TV52,6 %2,4 %1 019 00038 %
Kutonen1,1 %1,0 %737 00028 %
Frii2,0 %1,8 %639 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC2,5 %2,0 %755 00028 %
Discovery Networks Finland8,6 %7,6 %1 500 00056 %
FOX1,7 %1,5 %713 00027 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %603 00023 %
Disney Finland3,1 %2,5 %1 000 00037 %
Paramount Network0,2 %0,2 %180 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %482 00018 %
Muut2,3 %1,7 %490 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 402 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.