Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 179 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,0 %32,8 %1 161 00097 %
Yle TV26,1 %5,6 %1 031 00086 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,5 %889 00074 %
Yle yhteensä51,4 %42,9 %1 167 00097 %
MTV321,3 %27,9 %1 102 00092 %
Sub1,3 %1,2 %641 00054 %
AVA1,7 %1,7 %630 00053 %
C More Total0,6 %0,5 %123 00010 %
MTV yhteensä24,8 %31,3 %1 121 00094 %
Nelonen6,9 %10,1 %966 00081 %
Jim1,7 %1,3 %603 00050 %
Liv1,3 %1,6 %618 00052 %
Hero0,5 %0,5 %394 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,5 %1 016 00085 %
TV52,2 %2,3 %670 00056 %
Kutonen1,5 %1,2 %482 00040 %
Frii1,3 %1,6 %439 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %19 0002 %
TLC1,8 %1,3 %446 00037 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,7 %820 00068 %
STAR Channel1,0 %0,9 %435 00036 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %476 00040 %
Disney Finland3,3 %2,5 %624 00052 %
Paramount Network0,1 %0,1 %103 0009 %
AlfaTV1,2 %1,6 %489 00041 %
Muut1,7 %1,4 %250 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 179 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.