Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 100 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %23,9 %1 633 00068 %
Yle TV26,9 %6,3 %1 469 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 052 00044 %
Yle yhteensä38,7 %33,4 %1 792 00074 %
MTV318,4 %24,5 %1 708 00071 %
Sub3,7 %3,8 %1 187 00049 %
AVA1,7 %1,7 %853 00035 %
C More Total1,0 %0,8 %272 00011 %
MTV yhteensä24,9 %30,8 %1 853 00077 %
Nelonen8,7 %11,9 %1 547 00064 %
Jim3,5 %2,9 %1 064 00044 %
Liv1,5 %1,6 %874 00036 %
Hero1,1 %1,2 %657 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,6 %1 689 00070 %
TV53,3 %3,2 %995 00041 %
Kutonen3,3 %2,8 %893 00037 %
Frii1,2 %1,3 %619 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %72 0003 %
TLC1,0 %0,8 %545 00023 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,8 %1 332 00055 %
STAR Channel2,7 %2,2 %832 00034 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %795 00033 %
Disney Finland6,5 %4,6 %1 122 00046 %
Paramount Network0,5 %0,3 %242 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %480 00020 %
Muut4,3 %3,6 %556 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 100 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.