Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 033 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,8 %1 585 00066 %
Yle TV27,0 %6,4 %1 502 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,3 %1 055 00044 %
Yle yhteensä38,0 %34,4 %1 772 00073 %
MTV317,6 %23,7 %1 726 00071 %
Sub3,4 %3,3 %1 112 00046 %
AVA1,6 %1,4 %763 00032 %
C More Total2,5 %1,0 %379 00016 %
MTV yhteensä25,2 %29,5 %1 825 00076 %
Nelonen9,1 %12,4 %1 488 00062 %
Jim3,6 %2,8 %1 042 00043 %
Liv1,6 %1,6 %813 00034 %
Hero1,2 %1,4 %647 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,2 %1 652 00068 %
TV52,9 %3,1 %1 022 00042 %
Kutonen3,8 %3,4 %932 00039 %
Frii1,4 %1,2 %552 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %75 0003 %
TLC1,1 %0,8 %539 00022 %
Discovery Networks Finland10,0 %9,4 %1 333 00055 %
FOX3,2 %2,6 %761 00032 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %791 00033 %
Disney Finland6,7 %4,9 %1 070 00044 %
Paramount Network0,6 %0,4 %216 0009 %
AlfaTV0,5 %0,6 %452 00019 %
Muut3,6 %2,6 %565 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 033 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.