Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,0 %33,7 %1 168 00097 %
Yle TV26,3 %5,2 %1 020 00085 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,3 %885 00074 %
Yle yhteensä51,3 %43,2 %1 177 00098 %
MTV320,6 %27,5 %1 090 00091 %
Sub1,2 %1,1 %599 00050 %
AVA1,5 %1,3 %561 00047 %
C More Total1,4 %0,6 %208 00017 %
MTV yhteensä24,7 %30,6 %1 130 00094 %
Nelonen7,6 %10,8 %973 00081 %
Jim2,1 %1,4 %649 00054 %
Liv1,4 %1,7 %577 00048 %
Hero0,6 %0,7 %396 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,6 %1 017 00085 %
TV51,6 %2,0 %626 00052 %
Kutonen1,5 %1,3 %450 00038 %
Frii1,4 %1,6 %419 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %25 0002 %
TLC1,7 %1,2 %431 00036 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,7 %788 00066 %
STAR Channel1,1 %1,2 %402 00034 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %434 00036 %
Disney Finland3,3 %2,6 %599 00050 %
Paramount Network0,2 %0,1 %85 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %463 00039 %
Muut1,4 %1,3 %229 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 183 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.