Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 345 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %22,6 %1 228 00088 %
Yle TV26,5 %6,5 %1 091 00078 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %854 00061 %
Yle yhteensä35,7 %32,4 %1 290 00092 %
MTV319,3 %25,4 %1 240 00088 %
Sub3,1 %3,1 %741 00053 %
AVA1,9 %1,6 %678 00048 %
C More Total1,7 %0,5 %185 00013 %
MTV yhteensä25,9 %30,6 %1 274 00091 %
Nelonen10,8 %13,9 %1 050 00075 %
Jim3,4 %2,2 %634 00045 %
Liv2,5 %2,3 %660 00047 %
Hero1,1 %1,3 %501 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %19,7 %1 138 00081 %
TV53,3 %3,5 %777 00055 %
Kutonen2,7 %2,5 %616 00044 %
Frii2,5 %2,2 %462 00033 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %42 0003 %
TLC2,1 %1,6 %435 00031 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,3 %1 004 00072 %
STAR Channel3,0 %2,6 %558 00040 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %516 00037 %
Disney Finland5,6 %4,3 %737 00053 %
Paramount Network0,3 %0,2 %159 00011 %
AlfaTV0,3 %0,3 %299 00021 %
Muut3,3 %2,2 %326 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 345 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.