Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %22,9 %1 235 00088 %
Yle TV26,3 %6,0 %1 099 00078 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %880 00063 %
Yle yhteensä37,0 %32,0 %1 292 00092 %
MTV319,9 %25,8 %1 232 00088 %
Sub4,2 %3,9 %802 00057 %
AVA2,3 %2,3 %732 00052 %
C More Total0,5 %0,3 %145 00010 %
MTV yhteensä26,8 %32,3 %1 283 00091 %
Nelonen9,9 %13,5 %1 082 00077 %
Jim3,3 %2,4 %725 00052 %
Liv2,1 %2,2 %668 00048 %
Hero1,2 %1,2 %505 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,2 %1 148 00082 %
TV53,6 %3,2 %760 00054 %
Kutonen2,5 %2,3 %676 00048 %
Frii2,3 %2,0 %508 00036 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %49 0004 %
TLC1,6 %1,4 %494 00035 %
Discovery Networks Finland10,5 %9,3 %1 014 00072 %
FOX2,1 %1,8 %529 00038 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %558 00040 %
Disney Finland4,9 %3,8 %745 00053 %
Paramount Network0,4 %0,2 %149 00011 %
AlfaTV0,4 %0,5 %389 00028 %
Muut3,6 %2,6 %314 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 360 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.