Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 368 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,8 %1 262 00090 %
Yle TV25,9 %5,0 %1 101 00078 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %892 00064 %
Yle yhteensä38,4 %33,2 %1 308 00093 %
MTV319,3 %24,1 %1 270 00090 %
Sub3,4 %3,2 %879 00063 %
AVA2,3 %2,1 %748 00053 %
C More Total0,5 %0,4 %176 00013 %
MTV yhteensä25,6 %29,9 %1 325 00094 %
Nelonen10,0 %13,6 %1 096 00078 %
Jim2,3 %2,2 %705 00050 %
Liv1,8 %1,8 %686 00049 %
Hero1,4 %1,7 %591 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %19,3 %1 213 00086 %
TV55,3 %5,6 %903 00064 %
Kutonen2,5 %2,2 %679 00048 %
Frii1,7 %1,9 %517 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %42 0003 %
TLC1,4 %1,1 %470 00034 %
Warner Bros. Discovery11,2 %11,0 %1 093 00078 %
STAR Channel2,1 %1,6 %506 00036 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %544 00039 %
Disney Finland4,2 %3,1 %719 00051 %
Paramount Network0,4 %0,2 %158 00011 %
AlfaTV0,4 %0,5 %380 00027 %
Muut4,4 %3,0 %367 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 368 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.