Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %25,1 %3 527 00072 %
Yle TV26,4 %4,6 %3 075 00063 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,5 %2 304 00047 %
Yle yhteensä40,6 %33,3 %3 853 00078 %
MTV320,6 %26,1 %3 665 00075 %
Sub3,0 %2,9 %2 411 00049 %
AVA2,0 %1,9 %1 924 00039 %
C More Total0,9 %0,8 %564 00011 %
MTV yhteensä26,5 %31,7 %3 929 00080 %
Nelonen9,7 %13,7 %3 328 00068 %
Jim2,2 %2,1 %1 966 00040 %
Liv1,5 %1,6 %1 896 00039 %
Hero1,0 %1,2 %1 365 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %18,7 %3 712 00076 %
TV54,4 %4,7 %2 392 00049 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 701 00035 %
Frii1,5 %1,6 %1 224 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %75 0002 %
TLC1,6 %1,1 %1 288 00026 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,5 %2 992 00061 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 534 00031 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %1 397 00028 %
Disney Finland4,5 %3,2 %2 091 00043 %
Paramount Network0,3 %0,2 %483 00010 %
AlfaTV0,6 %0,8 %1 060 00022 %
Muut3,4 %2,7 %1 170 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 342 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.