Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 177 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,6 %32,7 %1 166 00097 %
Yle TV26,3 %4,1 %1 026 00086 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,9 %977 00082 %
Yle yhteensä50,4 %41,7 %1 171 00098 %
MTV322,1 %29,3 %1 121 00094 %
Sub1,5 %1,6 %687 00057 %
AVA1,6 %1,5 %634 00053 %
C More Total0,8 %0,6 %169 00014 %
MTV yhteensä26,0 %32,9 %1 134 00095 %
Nelonen5,9 %8,4 %946 00079 %
Jim1,7 %1,7 %715 00060 %
Liv0,9 %1,1 %649 00054 %
Hero0,7 %1,0 %481 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %12,2 %1 032 00086 %
TV52,9 %3,1 %760 00063 %
Kutonen1,4 %1,2 %516 00043 %
Frii1,5 %1,9 %464 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %16 0001 %
TLC1,6 %1,1 %457 00038 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,5 %875 00073 %
STAR Channel1,3 %1,2 %497 00041 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %556 00046 %
Disney Finland3,6 %2,6 %715 00060 %
Paramount Network0,1 %0,1 %122 00010 %
AlfaTV1,0 %1,4 %569 00047 %
Muut1,9 %1,7 %280 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 177 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.