Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,8 %11,4 %843 00060 %
Yle TV27,4 %5,0 %736 00053 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,4 %360 00026 %
Yle yhteensä23,7 %17,8 %1 011 00072 %
MTV319,5 %23,4 %957 00069 %
Sub5,2 %4,9 %686 00049 %
AVA2,4 %2,4 %448 00032 %
C More Total1,4 %1,5 %175 00013 %
MTV yhteensä28,4 %32,3 %1 078 00077 %
Nelonen17,3 %23,8 %950 00068 %
Jim2,9 %2,7 %444 00032 %
Liv2,2 %2,2 %460 00033 %
Hero0,9 %1,1 %237 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,3 %29,8 %1 076 00077 %
TV55,8 %6,2 %583 00042 %
Kutonen2,8 %2,5 %419 00030 %
Frii0,9 %0,4 %209 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %17 0001 %
TLC1,9 %1,2 %288 00021 %
Discovery Networks Finland11,7 %10,4 %785 00056 %
FOX4,6 %3,5 %406 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,3 %259 00019 %
Disney Finland7,1 %4,8 %520 00037 %
Paramount Network0,6 %0,6 %161 00012 %
AlfaTV0,2 %0,2 %105 0008 %
Muut5,3 %4,5 %382 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 235 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.