Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %10,5 %819 00059 %
Yle TV27,4 %4,9 %771 00055 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,6 %390 00028 %
Yle yhteensä20,1 %17,0 %1 028 00074 %
MTV318,4 %22,6 %951 00068 %
Sub5,0 %4,6 %638 00046 %
AVA2,3 %2,4 %366 00026 %
C More Total2,6 %1,8 %194 00014 %
MTV yhteensä28,3 %31,4 %1 079 00077 %
Nelonen18,2 %24,9 %972 00070 %
Jim4,5 %3,5 %574 00041 %
Liv3,4 %3,0 %466 00033 %
Hero0,8 %0,8 %238 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä26,9 %32,1 %1 059 00076 %
TV53,8 %3,6 %507 00036 %
Kutonen3,4 %3,0 %440 00032 %
Frii1,5 %1,1 %195 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %17 0001 %
TLC2,1 %1,4 %275 00020 %
Discovery Networks Finland11,0 %9,2 %778 00056 %
FOX4,7 %3,3 %418 00030 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %324 00023 %
Disney Finland7,6 %5,0 %568 00041 %
Paramount Network0,7 %0,7 %111 0008 %
AlfaTV0,1 %0,1 %96 0007 %
Muut6,2 %5,9 %405 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 274 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.