Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 259 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %9,1 %784 00056 %
Yle TV29,4 %5,4 %752 00054 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,3 %334 00024 %
Yle yhteensä22,7 %15,9 %965 00069 %
MTV317,3 %21,3 %946 00068 %
Sub5,2 %4,9 %665 00048 %
AVA2,3 %2,2 %412 00029 %
C More Total1,5 %1,9 %140 00010 %
MTV yhteensä26,2 %30,4 %1 097 00079 %
Nelonen18,5 %25,0 %926 00066 %
Jim3,6 %3,5 %526 00038 %
Liv2,7 %2,5 %474 00034 %
Hero0,9 %0,9 %259 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä25,8 %31,9 %1 024 00073 %
TV53,4 %3,5 %532 00038 %
Kutonen4,0 %3,9 %431 00031 %
Frii1,5 %1,1 %228 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC2,4 %2,0 %275 00020 %
Warner Bros. Discovery11,9 %11,0 %757 00054 %
STAR Channel4,9 %3,8 %437 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %312 00022 %
Disney Finland7,5 %5,4 %563 00040 %
Paramount Network0,7 %0,6 %122 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %97 0007 %
Muut5,8 %5,9 %430 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 259 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.