Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 285 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,0 %1 720 00066 %
Yle TV210,8 %6,8 %1 637 00063 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %1 157 00044 %
Yle yhteensä41,1 %34,2 %1 970 00076 %
MTV314,6 %19,6 %1 786 00069 %
Sub3,6 %3,8 %1 313 00050 %
AVA1,3 %1,2 %886 00034 %
C More Total1,8 %2,2 %428 00016 %
MTV yhteensä21,3 %26,8 %2 012 00077 %
Nelonen9,7 %13,5 %1 744 00067 %
Jim2,9 %2,5 %1 117 00043 %
Liv1,2 %1,2 %911 00035 %
Hero1,2 %1,3 %723 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,5 %1 873 00072 %
TV52,5 %2,6 %1 146 00044 %
Kutonen4,2 %4,3 %1 034 00040 %
Frii1,4 %1,3 %667 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %72 0003 %
TLC1,0 %1,0 %610 00023 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,9 %1 478 00057 %
STAR Channel3,2 %2,8 %883 00034 %
National Geographic Channel3,8 %2,6 %895 00034 %
Disney Finland7,0 %5,4 %1 232 00047 %
Paramount Network0,3 %0,3 %245 0009 %
AlfaTV0,6 %0,8 %546 00021 %
Muut5,6 %5,8 %791 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 285 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.