Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,3 %1 632 00068 %
Yle TV210,5 %6,8 %1 509 00062 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %1 126 00047 %
Yle yhteensä41,3 %34,5 %1 823 00075 %
MTV314,7 %19,6 %1 688 00070 %
Sub3,5 %3,8 %1 254 00052 %
AVA1,3 %1,2 %852 00035 %
C More Total1,7 %2,2 %383 00016 %
MTV yhteensä21,3 %26,7 %1 878 00078 %
Nelonen9,4 %13,4 %1 635 00068 %
Jim2,9 %2,5 %1 102 00046 %
Liv1,2 %1,2 %892 00037 %
Hero1,2 %1,3 %707 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,4 %1 754 00073 %
TV52,5 %2,5 %1 106 00046 %
Kutonen4,3 %4,3 %1 012 00042 %
Frii1,4 %1,3 %658 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %69 0003 %
TLC1,0 %1,0 %589 00024 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,9 %1 407 00058 %
STAR Channel3,2 %2,8 %859 00036 %
National Geographic Channel3,9 %2,6 %876 00036 %
Disney Finland7,1 %5,5 %1 195 00049 %
Paramount Network0,3 %0,3 %235 00010 %
AlfaTV0,6 %0,8 %543 00022 %
Muut5,4 %5,5 %715 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 110 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.