Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 354 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,5 %3 443 00070 %
Yle TV29,5 %5,9 %3 037 00062 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,3 %2 285 00046 %
Yle yhteensä41,7 %33,7 %3 782 00077 %
MTV317,7 %23,3 %3 565 00073 %
Sub2,8 %3,0 %2 350 00048 %
AVA1,9 %1,8 %1 801 00037 %
C More Total1,1 %1,3 %609 00012 %
MTV yhteensä23,5 %29,3 %3 875 00079 %
Nelonen10,4 %14,8 %3 295 00067 %
Jim2,5 %2,3 %2 111 00043 %
Liv1,7 %1,5 %1 890 00038 %
Hero1,0 %1,1 %1 337 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,7 %3 634 00074 %
TV52,5 %2,5 %2 148 00044 %
Kutonen2,9 %3,0 %1 771 00036 %
Frii1,6 %1,5 %1 227 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %100 0002 %
TLC1,8 %1,6 %1 270 00026 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,2 %2 829 00058 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 551 00032 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 513 00031 %
Disney Finland5,2 %4,0 %2 160 00044 %
Paramount Network0,3 %0,2 %399 0008 %
AlfaTV0,7 %0,9 %1 093 00022 %
Muut4,1 %3,9 %1 353 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 354 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.