Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 175 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,4 %33,1 %1 159 00097 %
Yle TV210,6 %6,1 %1 030 00086 %
Yle Teema&Fem4,8 %4,5 %942 00079 %
Yle yhteensä52,9 %43,7 %1 168 00098 %
MTV318,6 %25,7 %1 111 00093 %
Sub1,3 %1,5 %666 00056 %
AVA1,6 %1,4 %615 00051 %
C More Total0,7 %0,8 %194 00016 %
MTV yhteensä22,2 %29,4 %1 127 00094 %
Nelonen6,4 %9,4 %950 00079 %
Jim1,5 %1,4 %656 00055 %
Liv1,2 %1,1 %603 00050 %
Hero0,7 %0,8 %481 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %12,7 %1 019 00085 %
TV51,7 %1,7 %667 00056 %
Kutonen2,0 %2,0 %580 00048 %
Frii1,7 %1,9 %429 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC1,7 %1,4 %434 00036 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,5 %834 00070 %
STAR Channel1,3 %1,4 %472 00039 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %527 00044 %
Disney Finland4,1 %3,3 %679 00057 %
Paramount Network0,1 %0,1 %107 0009 %
AlfaTV1,1 %1,5 %586 00049 %
Muut2,3 %2,4 %342 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 175 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.