Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %24,7 %1 811 00072 %
Yle TV28,5 %5,2 %1 528 00061 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,2 %1 159 00046 %
Yle yhteensä42,0 %33,1 %1 960 00078 %
MTV320,4 %26,5 %1 877 00075 %
Sub2,2 %2,3 %1 096 00044 %
AVA2,5 %2,3 %950 00038 %
C More Total0,5 %0,5 %226 0009 %
MTV yhteensä25,6 %31,6 %1 997 00080 %
Nelonen11,3 %16,0 %1 661 00066 %
Jim2,0 %2,0 %1 009 00040 %
Liv2,2 %1,9 %998 00040 %
Hero0,8 %0,9 %629 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %20,8 %1 880 00075 %
TV52,5 %2,5 %1 042 00042 %
Kutonen1,6 %1,8 %759 00030 %
Frii1,8 %1,7 %569 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %30 0001 %
TLC2,6 %2,1 %682 00027 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,5 %1 423 00057 %
STAR Channel1,6 %1,5 %692 00028 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %637 00025 %
Disney Finland3,3 %2,7 %965 00039 %
Paramount Network0,2 %0,2 %164 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %550 00022 %
Muut2,9 %2,4 %638 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 244 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.