Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 290 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,6 %1 805 00072 %
Yle TV26,0 %4,7 %1 583 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 208 00048 %
Yle yhteensä38,9 %33,0 %1 995 00080 %
MTV322,3 %28,4 %1 908 00076 %
Sub2,5 %2,4 %1 145 00046 %
AVA2,4 %2,0 %987 00039 %
C More Total1,1 %0,5 %283 00011 %
MTV yhteensä28,3 %33,4 %2 027 00081 %
Nelonen11,1 %15,5 %1 689 00068 %
Jim2,2 %1,6 %996 00040 %
Liv2,5 %1,9 %1 007 00040 %
Hero0,9 %1,1 %623 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,1 %1 882 00075 %
TV52,9 %2,8 %1 097 00044 %
Kutonen1,3 %1,2 %759 00030 %
Frii2,1 %2,0 %653 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC2,5 %1,8 %698 00028 %
Discovery Networks Finland8,8 %7,8 %1 490 00060 %
FOX1,7 %1,5 %734 00029 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %633 00025 %
Disney Finland3,7 %2,7 %1 035 00041 %
Paramount Network0,3 %0,2 %175 0007 %
AlfaTV0,8 %0,9 %517 00021 %
Muut2,7 %2,2 %588 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 290 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.