Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 351 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %23,7 %1 222 00087 %
Yle TV25,7 %5,6 %1 112 00079 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %904 00064 %
Yle yhteensä34,8 %32,2 %1 291 00092 %
MTV318,0 %22,9 %1 230 00088 %
Sub3,8 %3,9 %840 00060 %
AVA2,3 %2,0 %737 00053 %
C More Total2,2 %1,2 %254 00018 %
MTV yhteensä26,3 %30,1 %1 279 00091 %
Nelonen10,6 %14,7 %1 091 00078 %
Jim3,5 %2,4 %755 00054 %
Liv2,1 %1,8 %692 00049 %
Hero1,5 %1,7 %560 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %20,6 %1 211 00086 %
TV53,8 %3,6 %839 00060 %
Kutonen3,1 %2,6 %718 00051 %
Frii2,0 %1,9 %555 00040 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %55 0004 %
TLC1,6 %1,3 %428 00030 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,5 %1 059 00076 %
STAR Channel2,4 %2,0 %562 00040 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %586 00042 %
Disney Finland5,5 %4,0 %784 00056 %
Paramount Network0,3 %0,2 %175 00012 %
AlfaTV0,4 %0,4 %349 00025 %
Muut4,8 %3,9 %401 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 351 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.