Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2020
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,3 %1 761 00068 %
Yle TV27,4 %6,5 %1 646 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %1 156 00044 %
Yle yhteensä36,9 %33,5 %1 984 00076 %
MTV315,9 %20,6 %1 818 00070 %
Sub4,0 %4,1 %1 334 00051 %
AVA1,5 %1,4 %855 00033 %
C More Total3,4 %2,2 %489 00019 %
MTV yhteensä24,8 %28,3 %2 012 00077 %
Nelonen9,4 %13,4 %1 732 00067 %
Jim3,9 %2,7 %1 189 00046 %
Liv1,3 %1,4 %955 00037 %
Hero1,4 %1,7 %723 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,3 %1 909 00073 %
TV53,0 %3,2 %1 159 00045 %
Kutonen3,9 %3,3 %1 065 00041 %
Frii1,4 %1,4 %637 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %57 0002 %
TLC1,0 %0,8 %576 00022 %
Discovery Networks Finland9,5 %8,8 %1 547 00060 %
FOX3,1 %2,7 %897 00035 %
National Geographic Channel3,9 %2,4 %900 00035 %
Disney Finland7,0 %5,1 %1 240 00048 %
Paramount Network0,4 %0,4 %243 0009 %
AlfaTV0,7 %0,8 %524 00020 %
Muut5,6 %5,4 %768 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 304 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.