Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2020
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %24,5 %1 870 00070 %
Yle TV29,0 %5,2 %1 620 00060 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %1 187 00044 %
Yle yhteensä42,2 %32,9 %2 068 00077 %
MTV320,3 %26,5 %1 988 00074 %
Sub2,3 %2,3 %1 145 00043 %
AVA2,5 %2,3 %968 00036 %
C More Total0,5 %0,6 %247 0009 %
MTV yhteensä25,5 %31,6 %2 123 00079 %
Nelonen11,4 %16,1 %1 754 00065 %
Jim2,0 %2,1 %1 030 00038 %
Liv2,2 %1,9 %1 019 00038 %
Hero0,8 %0,9 %636 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %21,0 %1 988 00074 %
TV52,5 %2,5 %1 063 00040 %
Kutonen1,6 %1,8 %780 00029 %
Frii1,8 %1,7 %573 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC2,6 %2,1 %692 00026 %
Discovery Networks Finland8,9 %8,5 %1 462 00055 %
FOX1,6 %1,5 %706 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %651 00024 %
Disney Finland3,3 %2,7 %990 00037 %
Paramount Network0,2 %0,2 %164 0006 %
AlfaTV0,7 %0,9 %553 00021 %
Muut2,9 %2,5 %684 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 391 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.