Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,9 %1 907 00071 %
Yle TV212,0 %5,5 %1 703 00064 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,4 %1 199 00045 %
Yle yhteensä44,0 %32,8 %2 153 00080 %
MTV319,6 %26,5 %1 974 00074 %
Sub2,6 %2,7 %1 176 00044 %
AVA2,3 %2,2 %957 00036 %
C More Total1,1 %0,9 %321 00012 %
MTV yhteensä25,5 %32,3 %2 124 00079 %
Nelonen11,0 %15,7 %1 708 00064 %
Jim1,5 %1,8 %891 00033 %
Liv2,1 %2,0 %993 00037 %
Hero0,9 %1,0 %668 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %20,5 %1 896 00071 %
TV52,4 %2,8 %1 097 00041 %
Kutonen1,3 %1,2 %800 00030 %
Frii1,7 %1,8 %638 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %17 0001 %
TLC2,4 %1,8 %688 00026 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,9 %1 499 00056 %
STAR Channel1,7 %1,8 %669 00025 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %663 00025 %
Disney Finland3,7 %3,2 %1 019 00038 %
Paramount Network0,3 %0,2 %169 0006 %
AlfaTV0,7 %1,0 %559 00021 %
Muut2,6 %2,3 %620 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 415 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.