Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 675 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,9 %3 657 00069 %
Yle TV213,5 %6,5 %3 381 00064 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %2 404 00046 %
Yle yhteensä43,8 %33,8 %4 128 00078 %
MTV317,0 %23,2 %3 745 00071 %
Sub3,0 %3,1 %2 430 00046 %
AVA1,8 %1,8 %1 776 00034 %
C More Total2,0 %2,0 %791 00015 %
MTV yhteensä23,8 %30,1 %4 084 00077 %
Nelonen9,7 %14,0 %3 296 00062 %
Jim1,9 %2,1 %1 961 00037 %
Liv1,7 %1,7 %1 897 00036 %
Hero1,0 %1,3 %1 429 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %19,1 %3 688 00070 %
TV52,6 %3,3 %2 311 00044 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 869 00035 %
Frii1,6 %1,8 %1 353 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %79 0002 %
TLC1,6 %1,3 %1 213 00023 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,9 %3 006 00057 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 520 00029 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 537 00029 %
Disney Finland4,9 %4,1 %2 208 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %429 0008 %
AlfaTV0,7 %1,0 %1 110 00021 %
Muut3,8 %3,7 %1 344 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 675 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.