Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %9,9 %795 00057 %
Yle TV212,6 %6,0 %780 00056 %
Yle Teema&Fem2,0 %1,6 %415 00030 %
Yle yhteensä26,0 %17,4 %1 003 00072 %
MTV316,4 %21,1 %910 00065 %
Sub5,0 %4,3 %614 00044 %
AVA2,0 %2,2 %390 00028 %
C More Total2,8 %3,0 %184 00013 %
MTV yhteensä26,1 %30,6 %1 036 00074 %
Nelonen17,3 %23,7 %893 00064 %
Jim3,1 %3,7 %469 00034 %
Liv3,1 %3,2 %504 00036 %
Hero1,1 %1,2 %287 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä24,5 %31,7 %1 020 00073 %
TV52,8 %3,1 %531 00038 %
Kutonen3,1 %3,1 %427 00031 %
Frii1,1 %0,8 %235 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC1,9 %1,5 %303 00022 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,8 %764 00055 %
STAR Channel4,9 %3,9 %392 00028 %
National Geographic Channel2,6 %1,5 %320 00023 %
Disney Finland7,5 %5,4 %543 00039 %
Paramount Network0,9 %0,8 %133 00010 %
AlfaTV0,1 %0,1 %121 0009 %
Muut6,4 %6,6 %378 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 237 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.