Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 656 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %23,8 %3 476 00066 %
Yle TV27,0 %5,9 %3 221 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %2 191 00041 %
Yle yhteensä39,5 %32,9 %3 953 00075 %
MTV320,7 %27,0 %3 832 00073 %
Sub3,3 %3,1 %2 377 00045 %
AVA2,1 %2,1 %1 879 00036 %
C More Total0,7 %0,5 %494 0009 %
MTV yhteensä26,8 %32,6 %4 107 00078 %
Nelonen10,0 %14,0 %3 390 00064 %
Jim2,6 %2,1 %1 955 00037 %
Liv2,0 %2,1 %1 942 00037 %
Hero0,9 %0,9 %1 184 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %19,1 %3 688 00070 %
TV52,9 %2,7 %2 054 00039 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 647 00031 %
Frii1,6 %1,5 %1 274 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %110 0002 %
TLC1,8 %1,4 %1 310 00025 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,2 %2 892 00055 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 576 00030 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 418 00027 %
Disney Finland4,7 %3,5 %2 163 00041 %
Paramount Network0,4 %0,2 %426 0008 %
AlfaTV0,7 %0,8 %963 00018 %
Muut3,4 %2,7 %1 093 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 656 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.