Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,2 %1 689 00065 %
Yle TV28,5 %6,2 %1 568 00060 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,2 %1 153 00044 %
Yle yhteensä40,4 %34,6 %1 927 00074 %
MTV317,3 %23,4 %1 791 00069 %
Sub3,7 %3,8 %1 226 00047 %
AVA1,6 %1,7 %839 00032 %
C More Total1,0 %1,0 %259 00010 %
MTV yhteensä23,6 %29,9 %1 949 00075 %
Nelonen8,8 %12,3 %1 597 00061 %
Jim3,4 %2,8 %1 041 00040 %
Liv1,5 %1,6 %866 00033 %
Hero0,9 %1,1 %729 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,8 %1 765 00068 %
TV52,2 %2,1 %1 020 00039 %
Kutonen3,5 %3,0 %963 00037 %
Frii1,3 %1,5 %630 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %77 0003 %
TLC1,1 %0,9 %577 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,0 %1 413 00054 %
STAR Channel4,0 %3,0 %868 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %769 00030 %
Disney Finland7,4 %5,3 %1 139 00044 %
Paramount Network0,4 %0,4 %256 00010 %
AlfaTV0,6 %0,7 %574 00022 %
Muut4,1 %3,3 %633 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 229 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.