Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %9,2 %725 00052 %
Yle TV29,1 %6,3 %736 00053 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,1 %393 00028 %
Yle yhteensä21,5 %17,6 %948 00068 %
MTV321,0 %28,1 %907 00065 %
Sub5,1 %4,5 %603 00043 %
AVA2,4 %2,3 %399 00029 %
C More Total0,5 %0,5 %113 0008 %
MTV yhteensä29,0 %35,4 %1 027 00073 %
Nelonen14,3 %20,1 %837 00060 %
Jim4,3 %4,1 %504 00036 %
Liv3,4 %2,5 %411 00029 %
Hero0,7 %0,7 %242 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,6 %27,4 %955 00068 %
TV52,8 %2,5 %483 00035 %
Kutonen4,1 %3,2 %421 00030 %
Frii1,2 %0,9 %225 00016 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %40 0003 %
TLC2,3 %1,8 %274 00020 %
Warner Bros. Discovery10,7 %8,6 %734 00053 %
STAR Channel6,5 %4,3 %405 00029 %
National Geographic Channel3,3 %1,7 %299 00021 %
Disney Finland9,8 %6,0 %547 00039 %
Paramount Network0,9 %0,7 %134 00010 %
AlfaTV0,2 %0,2 %129 0009 %
Muut5,3 %4,1 %363 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.