Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %8,5 %690 00049 %
Yle TV29,2 %7,1 %754 00054 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,6 %384 00028 %
Yle yhteensä20,8 %17,2 %958 00069 %
MTV319,4 %25,4 %941 00067 %
Sub6,0 %5,7 %644 00046 %
AVA3,6 %3,2 %464 00033 %
C More Total1,8 %0,7 %143 00010 %
MTV yhteensä30,8 %34,9 %1 061 00076 %
Nelonen16,3 %23,1 %867 00062 %
Jim3,1 %2,4 %388 00028 %
Liv2,2 %2,2 %364 00026 %
Hero1,2 %1,3 %217 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,8 %29,1 %958 00069 %
TV53,7 %2,6 %501 00036 %
Kutonen3,1 %2,4 %381 00027 %
Frii1,5 %1,0 %198 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0003 %
TLC2,6 %2,6 %289 00021 %
Warner Bros. Discovery11,8 %9,5 %746 00053 %
STAR Channel5,1 %3,4 %473 00034 %
National Geographic Channel3,0 %1,4 %300 00022 %
Disney Finland8,1 %4,8 %580 00042 %
Paramount Network0,7 %0,5 %111 0008 %
AlfaTV0,1 %0,1 %95 0007 %
Muut4,9 %3,9 %362 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 218 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.