Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2020
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 340 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %23,0 %1 746 00065 %
Yle TV27,2 %6,0 %1 623 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 172 00044 %
Yle yhteensä40,0 %31,7 %2 030 00076 %
MTV321,5 %27,7 %1 992 00074 %
Sub3,2 %3,4 %1 279 00048 %
AVA2,7 %2,4 %1 015 00038 %
C More Total1,1 %0,5 %222 0008 %
MTV yhteensä28,5 %34,0 %2 136 00080 %
Nelonen12,3 %17,1 %1 743 00065 %
Jim1,7 %1,2 %867 00032 %
Liv2,4 %2,2 %913 00034 %
Hero0,8 %1,0 %531 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %21,5 %1 902 00071 %
TV52,1 %1,9 %1 018 00038 %
Kutonen0,9 %0,8 %682 00025 %
Frii1,9 %1,9 %626 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC3,2 %3,0 %729 00027 %
Discovery Networks Finland8,7 %8,1 %1 467 00055 %
FOX1,8 %1,6 %714 00027 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %590 00022 %
Fox Networks Group3,1 %2,5 %962 00036 %
Paramount Network0,2 %0,1 %173 0006 %
AlfaTV0,4 %0,5 %393 00015 %
Muut1,8 %1,6 %429 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 340 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.