Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 069 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,0 %1 562 00065 %
Yle TV27,8 %7,5 %1 478 00061 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %1 121 00046 %
Yle yhteensä38,9 %34,3 %1 806 00075 %
MTV316,4 %21,7 %1 686 00070 %
Sub4,4 %4,9 %1 251 00052 %
AVA1,8 %1,8 %890 00037 %
C More Total2,8 %1,5 %317 00013 %
MTV yhteensä25,4 %29,9 %1 822 00075 %
Nelonen9,2 %13,1 %1 526 00063 %
Jim3,1 %2,6 %918 00038 %
Liv1,4 %1,4 %786 00033 %
Hero1,2 %1,6 %642 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,6 %1 682 00070 %
TV52,6 %2,5 %1 055 00044 %
Kutonen3,3 %2,8 %898 00037 %
Frii1,4 %1,5 %575 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %76 0003 %
TLC1,1 %1,1 %543 00022 %
Discovery Networks Finland9,7 %8,6 %1 346 00056 %
FOX3,4 %2,7 %852 00035 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %775 00032 %
Fox Networks Group6,8 %4,7 %1 124 00047 %
Paramount Network0,4 %0,3 %194 0008 %
AlfaTV0,5 %0,6 %461 00019 %
Muut3,5 %3,0 %590 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 069 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.