Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 071 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %23,9 %1 608 00067 %
Yle TV212,3 %10,0 %1 492 00062 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %1 066 00044 %
Yle yhteensä42,9 %36,5 %1 825 00076 %
MTV315,6 %21,5 %1 679 00070 %
Sub3,7 %3,9 %1 192 00049 %
AVA1,4 %1,4 %773 00032 %
C More Total2,5 %1,4 %321 00013 %
MTV yhteensä23,2 %28,2 %1 793 00074 %
Nelonen10,7 %14,8 %1 587 00066 %
Jim2,7 %2,0 %909 00038 %
Liv1,3 %1,5 %790 00033 %
Hero0,8 %1,0 %649 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %19,3 %1 700 00070 %
TV52,0 %1,8 %905 00037 %
Kutonen2,6 %2,2 %839 00035 %
Frii1,2 %1,2 %564 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %64 0003 %
TLC1,0 %0,9 %518 00021 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,7 %1 264 00052 %
STAR Channel3,1 %3,0 %846 00035 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %723 00030 %
Disney Finland6,3 %5,1 %1 130 00047 %
Paramount Network0,2 %0,2 %203 0008 %
AlfaTV0,5 %0,6 %420 00017 %
Muut3,7 %3,2 %608 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 071 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.