Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,1 %3 414 00065 %
Yle TV211,4 %8,7 %3 132 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %2 209 00042 %
Yle yhteensä43,1 %35,6 %3 941 00075 %
MTV318,7 %25,7 %3 689 00070 %
Sub3,3 %3,3 %2 434 00046 %
AVA1,9 %1,7 %1 716 00032 %
C More Total1,7 %0,9 %560 00011 %
MTV yhteensä25,6 %31,6 %3 961 00075 %
Nelonen9,8 %13,3 %3 379 00064 %
Jim2,1 %1,7 %1 742 00033 %
Liv1,9 %2,1 %1 772 00034 %
Hero0,7 %0,9 %1 181 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,9 %3 663 00069 %
TV51,8 %1,7 %1 801 00034 %
Kutonen1,6 %1,4 %1 446 00027 %
Frii1,4 %1,4 %1 130 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %97 0002 %
TLC2,1 %2,1 %1 182 00022 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,1 %2 602 00049 %
STAR Channel2,5 %2,5 %1 552 00029 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 273 00024 %
Disney Finland4,9 %4,1 %2 109 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %421 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %882 00017 %
Muut3,2 %2,8 %1 187 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 529 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.