Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 452 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %26,0 %3 331 00063 %
Yle TV27,6 %6,1 %3 093 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %2 212 00042 %
Yle yhteensä41,5 %35,5 %3 885 00074 %
MTV315,5 %20,9 %3 508 00066 %
Sub4,1 %4,4 %2 409 00046 %
AVA1,9 %1,9 %1 631 00031 %
C More Total1,8 %0,6 %552 00010 %
MTV yhteensä23,4 %27,8 %3 866 00073 %
Nelonen9,9 %14,0 %3 171 00060 %
Jim2,5 %2,3 %1 768 00033 %
Liv2,3 %2,4 %1 716 00032 %
Hero1,0 %1,3 %1 296 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %20,0 %3 489 00066 %
TV52,5 %2,2 %2 003 00038 %
Kutonen2,2 %1,8 %1 570 00030 %
Frii1,8 %1,9 %1 380 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %84 0002 %
TLC2,6 %2,7 %1 280 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,0 %2 810 00053 %
STAR Channel3,0 %2,5 %1 537 00029 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 357 00026 %
Disney Finland5,7 %4,4 %2 157 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %474 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %953 00018 %
Muut2,8 %2,1 %1 067 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 452 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.