Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 166 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %26,1 %3 227 00066 %
Yle TV27,1 %6,1 %2 901 00059 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %2 172 00044 %
Yle yhteensä41,5 %35,6 %3 662 00075 %
MTV315,7 %20,9 %3 337 00068 %
Sub4,0 %4,4 %2 292 00047 %
AVA2,0 %2,0 %1 601 00033 %
C More Total1,7 %0,5 %508 00010 %
MTV yhteensä23,4 %27,8 %3 655 00074 %
Nelonen9,9 %14,0 %2 992 00061 %
Jim2,6 %2,3 %1 718 00035 %
Liv2,3 %2,4 %1 673 00034 %
Hero1,1 %1,3 %1 279 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %19,9 %3 291 00067 %
TV52,5 %2,2 %1 945 00040 %
Kutonen2,2 %1,8 %1 536 00031 %
Frii1,8 %1,9 %1 366 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %80 0002 %
TLC2,7 %2,7 %1 243 00025 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,0 %2 702 00055 %
STAR Channel2,9 %2,5 %1 469 00030 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 344 00027 %
Disney Finland5,8 %4,4 %2 079 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %462 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %943 00019 %
Muut2,6 %2,0 %976 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 166 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.