Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %25,3 %3 318 00068 %
Yle TV26,3 %5,1 %2 817 00057 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %2 067 00042 %
Yle yhteensä40,1 %33,7 %3 659 00074 %
MTV317,0 %22,2 %3 423 00070 %
Sub4,0 %4,2 %2 235 00045 %
AVA2,0 %1,8 %1 615 00033 %
C More Total1,4 %1,1 %501 00010 %
MTV yhteensä24,4 %29,3 %3 649 00074 %
Nelonen9,7 %13,5 %2 968 00060 %
Jim2,7 %2,5 %1 762 00036 %
Liv2,2 %2,4 %1 781 00036 %
Hero1,2 %1,5 %1 097 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,9 %3 349 00068 %
TV52,9 %2,9 %2 028 00041 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 538 00031 %
Frii1,8 %1,9 %1 184 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %99 0002 %
TLC2,5 %2,3 %1 203 00024 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,3 %2 730 00056 %
STAR Channel2,9 %2,6 %1 466 00030 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %1 315 00027 %
Disney Finland5,8 %4,3 %2 029 00041 %
Paramount Network0,4 %0,4 %403 0008 %
AlfaTV0,7 %1,1 %965 00020 %
Muut3,0 %2,0 %992 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 227 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.