Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 054 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,9 %1 623 00067 %
Yle TV26,7 %5,7 %1 414 00059 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 026 00042 %
Yle yhteensä38,6 %33,6 %1 777 00074 %
MTV315,0 %19,4 %1 666 00069 %
Sub4,4 %4,6 %1 174 00049 %
AVA1,6 %1,5 %755 00031 %
C More Total2,1 %1,8 %306 00013 %
MTV yhteensä23,1 %27,2 %1 785 00074 %
Nelonen10,0 %14,3 %1 482 00061 %
Jim3,4 %3,2 %959 00040 %
Liv1,6 %2,1 %851 00035 %
Hero1,3 %1,7 %634 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %21,2 %1 648 00068 %
TV53,0 %3,3 %1 040 00043 %
Kutonen3,6 %3,0 %904 00037 %
Frii1,4 %1,5 %591 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %71 0003 %
TLC1,3 %1,1 %522 00022 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,2 %1 379 00057 %
STAR Channel3,5 %2,9 %812 00034 %
National Geographic Channel4,1 %2,3 %792 00033 %
Disney Finland7,6 %5,2 %1 123 00046 %
Paramount Network0,5 %0,5 %238 00010 %
AlfaTV0,7 %1,0 %519 00021 %
Muut3,5 %2,1 %538 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 054 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.