Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,7 %1 695 00065 %
Yle TV27,1 %5,6 %1 502 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 055 00041 %
Yle yhteensä38,4 %33,4 %1 893 00073 %
MTV314,7 %19,2 %1 738 00067 %
Sub4,4 %4,6 %1 244 00048 %
AVA1,5 %1,4 %767 00029 %
C More Total2,3 %1,9 %354 00014 %
MTV yhteensä23,0 %27,2 %1 902 00073 %
Nelonen10,1 %14,2 %1 579 00061 %
Jim3,3 %3,1 %988 00038 %
Liv1,7 %2,2 %901 00035 %
Hero1,3 %1,7 %637 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %21,2 %1 768 00068 %
TV53,1 %3,4 %1 100 00042 %
Kutonen3,5 %3,0 %919 00035 %
Frii1,4 %1,5 %603 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %83 0003 %
TLC1,3 %1,1 %529 00020 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,2 %1 457 00056 %
STAR Channel3,4 %2,9 %853 00033 %
National Geographic Channel4,0 %2,3 %801 00031 %
Disney Finland7,4 %5,1 %1 170 00045 %
Paramount Network0,5 %0,4 %241 0009 %
AlfaTV0,7 %1,0 %524 00020 %
Muut4,0 %2,4 %594 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 217 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.